ValueFrame | Tuki
  • Käyttöohje
  • Community
  • Yhteystiedot
Kirjaudu tukeen
Uusi tukipyyntö

  1. Visma Valueframe
  2. Taloushallinnon liittymät
  3. Maventa

Maventa virheilmoitukset

  • XML-virheilmoitukset
  • Vastaanottajan operaattori on pankki
  • Aktivoinnin virheilmoitukset

 

XML-virheilmoitukset

Verkkolaskun teko ei onnistu. Käsiteltyjä laskuja: 0 Kpl
Laskua ei siirretty, koska XML-data ei ole validia

Joskus laskujen lähetysvaiheessa saattaa tulla yllä oleva ilmoitus, jonka yhteydessä ilmoitetaan, että XML-data ei ole validia. Alle on pätkitty virheilmoituksen yhteydessä ilmenevän tekstijonon sisältöä niin, että siitä olisi helpompi päätellä miksi lasku ei lähtenyt eteenpäin.

Esimerkkikuva XML-virheilmoituksesta:xmlvirhe.PNG

unknown-7f322cf28df0:0: Schemas validity error : Element 'BuyerStreetName': [facet 'minLength'] The value has a length of '0'; this underruns the allowed minimum length of '2'.

unknown-7f322cf28df0:0: Schemas validity error : Element 'BuyerStreetName': '' is not a valid value of the atomic type 'genericStringType235'.

Virheilmoituksen sisältö: Laskun vastaanottajan katuosoite puuttuu tai on liian lyhyt.

 

unknown-7f322cf28df0:0: Schemas validity error : Element 'BuyerTownName': [facet 'minLength'] The value has a length of '0'; this underruns the allowed minimum length of '2'.

unknown-7f322cf28df0:0: Schemas validity error : Element 'BuyerTownName': '' is not a valid value of the atomic type 'genericStringType235'.

Virheilmoituksen sisältö: Laskun vastaanottajan postitoimipaikka puuttuu tai on liian lyhyt.

 

unknown-7f322cf28df0:0: Schemas validity error : Element 'BuyerPostCodeIdentifier': [facet 'minLength'] The value has a length of '0'; this underruns the allowed minimum length of '2'.

unknown-7f322cf28df0:0: Schemas validity error : Element 'BuyerPostCodeIdentifier': '' is not a valid value of the atomic type 'genericStringType235'.

Virheilmoituksen sisältö: Laskun vastaanottajan postinumero puuttuu tai on liian lyhyt.

 

Edellä mainitut virheilmoitukset siis viittaavat, että vastaanottajan osoitetiedot puuttuvat tai ovat osittain puutteellisia. Maventan kautta laskuja lähetettäessä myös verkkolaskuilla ja sähköpostilaskuilla on oltava postitusosoitetiedot siltä varalta, ettei laskun lähetys verkkolaskuna jostain syystä onnistu, jolloin lasku lähetetään asiakkaalle paperisena.

Osoitetiedot tulee lisätä laskulle muokkaamalla laskua Laskuluettelossa, eli valitse laskun toimintovalikosta "Muokkaa laskua" ja lisää osoitetiedot niille varattuihin kenttiin.

Osoitetiedot on hyvä lisätä myös asiakkaan tai projektin tietoihin, jotta ne tulevat automaattisesti oikein laskulle seuraavalla laskutuskerralla.

 

unknown-7f322cf28df0:0: Schemas validity error : Element 'OrderIdentifier': [facet 'maxLength'] The value has a length of '80'; this exceeds the allowed maximum length of '35'.

unknown-7f322cf28df0:0: Schemas validity error : Element 'OrderIdentifier': '17056 / Esimerkkiviite 1117056 / Esimerkkiviite 1117056 / Esimerkkiviite 1117056 / Esimerkkiviite 11' is not a valid value of the atomic type 'genericStringType035'.

Virheilmoituksen sisältö: Laskun viite on liian pitkä. Maksimimerkkimäärä on 35 merkkiä.

 

Vastaanottajan operaattori on pankki

Vastaanottajan operaattori on pankki.
Jotta voit lähettää laskuja pankkien verkkolaskuasiakkaille, tulee sinun ensin avata yhteys pankkiverkkoon.

Mikäli sait laskun lähetyksen jälkeen sähköpostissa oheisen virheilmoituksen, johtuu tämä siitä, ettei pankkiverkkoyhteyttä ole aktivoitu ennen laskujen lähettämistä pankkiverkkoon.

Pankkiverkkoyhteyden avaamiseksi tulee kirjautua Maventaan ja aktivoida yhteys. Tarkemmat avaamisohjeet löytyvät Maventan help-sivustolta.

 

Aktivoinnin virheilmoitukset

Mikäli yrityksellä on Maventa-tili jo olemassa (esim. tilitoimiston kautta), rekisteröinnin yhteydessä tulee ilmoitus "Annetulle y-tunnukselle on jo rekisteröity yhtiö" tai "Registration failed, bid already taken".

Tällöin Maventa-verkkolaskupalvelun pääkäyttäjä voi kirjautua Maventa-palveluun ja tilata uuden salasanan valitsemalla "Unohditko salasanasi?"

Mahdollisissa ongelmatilanteissa apua Maventa-käyttäjätunnusten kanssa saa Maventan tuesta osoitteesta support@maventa.com. 

 maventan-aktivointi-04.png

Visma logo

Visma Solutions Oy

Valtakatu 51
53100 Lappeenranta
Finland

Keskuskatu 3
00100 Helsinki
Finland

Palveluosiot

  • Aloitus
  • Etusivu
  • Asiakkaat
  • Myynti
  • Työkalut
  • Projektinhallinta
  • Osatuloutus
  • Tehtävät

 

  • Työaika
  • Laskutus
  • Raportointi
  • Henkilöstö
  • Hinnastot ja tuotteet
  • Ylläpito
  • Taloushallinon liittymät
  • Lisäpalvelut

Tuki

  • Ota yhteyttä
  • Tilannehuone
  • Community
  • Koulutukset
  • Käyttöohje

Yritys

  • Rekrytointi
  • Community
  • Ota yhteyttä
© ValueFrame on osa Visma-konsernia Privacy policy | Cookie policy