ValueFrame | Tuki
  • Käyttöohje
  • Community
  • Yhteystiedot
Kirjaudu tukeen
Uusi tukipyyntö

  1. Visma Valueframe
  2. Ajankohtaista
  3. Tiedotteet

Netvisor myyntilaskuliittymä uudistuu

ValueFramen ja Netvisorin välinen myyntilaskujen siirto uudistuu seuraavassa julkaisussa 11.8.2020.

Uudistuksen myötä myyntilaskujen siirto muuttuu reaaliaikaiseksi ja näin ollen onnistuneesti siirtyneet laskut näkyvät Netvisorissa heti siirron jälkeen ilman viivettä.

Lisäksi mahdollisten virhetilanteiden käsittely parantuu ja virheeseen jääneet laskut sekä niissä olevat virheet näytetään käyttäjälle jo siirron yhteydessä. Virheeseen jääneiden laskujen tiedot voi korjata ValueFramessa heti ja siirtää laskut tämän jälkeen uudelleen. Aiemmassa versiossa virheilmoitukset lähetettin sähköpostilla viiveellä ja laskujen lukitus tuli purkaa erikseen ennen tietojen korjaamista.

Myyntilaskujen siirto

Laskut siirretään Netvisoriin laskuluettelon kautta kuten aiemmin.

Kun valitut laskut on klikattu siirrettäväksi Netvisoriin, ValueFrame tarkistaa ensimmäiseksi valittujen laskujen tiedot. Tästä avataan käyttäjälle näkymä, jossa näytetään tarkistuksen eteneminen. Siirto saattaa kestää aiempaa pidempään - odota tarkistus loppuun sulkematta ikkunaa.

laskujen_siirto_1.png

Tietojen tarkistamisen jälkeen ValueFrame siirtää Netvisoriin kaikki virheettömät laskut ja ne näkyvät Netvisorissa välittömästi ilman aikaviivettä.

Mikäli laskuaineistolla havaitaan puutteellisia tietoja tai Netvisorin rajapinta palauttaa siirrossa virheen näytetään nämä käyttäjälle. Klikkaamalla i-kuvaketta saadaan auki tarkempi kuvaus virheen syystä. Virheeseen jääneet laskut eivät ole siirtyneet Netvisoriin, vaan niiden tiedot tulee päivittää ValueFrameen ja siirtää uudelleen.

laskujen_siirto_2.png

Tyypillisimmät ValueFramen havaitsemat virheet ovat:

  • Laskuriville on syötetty tuotekoodi, joka puuttuu ValueFramen ja/tai Netvisorin tuoterekisteristä
  • Laskuriville on syötetty kirjanpitotili, joka puuttuu Netvisorin tililuettelosta
  • Lasku on päivätty Netvisorin suljetulle kaudelle
  • Lasku löytyy jo Netvisorista ja se yritetään siirtää uudelleen tuplalaskuna
  • Asiakkaalle on annettu virheellinen operaattoritunnus
  • Laskun siirron yhteydessä yritetään siirtää Netvisoriin uutta asiakasta, joka sieltä jo löytyy
  • Siirtoon on valittu usean eri yhtiön laskuja
  • Valitulta yhtiöltä puuttuu rajapintatunnukset tai ne ovat virheelliset

Netvisorin rajapinnan palauttama virheilmoitus näytetään aina INVALID_DATA tunnisteella.

 

Visma logo

Visma Solutions Oy

Valtakatu 51
53100 Lappeenranta
Finland

Keskuskatu 3
00100 Helsinki
Finland

Palveluosiot

  • Aloitus
  • Etusivu
  • Asiakkaat
  • Myynti
  • Työkalut
  • Projektinhallinta
  • Osatuloutus
  • Tehtävät

 

  • Työaika
  • Laskutus
  • Raportointi
  • Henkilöstö
  • Hinnastot ja tuotteet
  • Ylläpito
  • Taloushallinon liittymät
  • Lisäpalvelut

Tuki

  • Ota yhteyttä
  • Tilannehuone
  • Community
  • Koulutukset
  • Käyttöohje

Yritys

  • Rekrytointi
  • Community
  • Ota yhteyttä
© ValueFrame on osa Visma-konsernia Privacy policy | Cookie policy