Mikä on ActiveSync?
- ActiveSyncillä voit siirtää omat kalenteritapahtumat, kontaktit ja henkilöstön yhteystiedot ValueFramen ja matkapuhelimen välillä.
- Synkronointi ei siirrä muita tietoja, kuten sähköposteja, tehtäviä tai muistilappuja.
Huom! Käyttäessäsi ValueFramen mobiilisynkronointia matkapuhelimesi kanssa, matkapuhelinta ei tule synkronoida muihin laitteisiin tai ohjelmiin (esim. Microsoft Outlookiin).
ActiveSync -tilin luonti
Siirry ValueFramessa henkilötietoihisi valitsemalla Henkilöstö > Omat Henkilötiedot ja valitse välilehti "ActiveSync". Omiin henkilötietoihin pääset kätevästi klikkaamalla nimeäsi järjestelmän käyttöliittymän oikeasta yläkulmasta. Aseta "ActiveSync" -välilehdellä seuraavat tiedot:
- Anna synkronoinnissa käytettävä salasana. Salasana syötetään kaksi kertaa kirjoitusvirheiden välttämiseksi
- Valitse mikä puhelimeen syötettyjen kalenteritapahtumien oletustapahtumatapahtumalajiksi tulee. Jos jätät valinnan tyhjäksi, synkronoinnissa käytetään järjestelmään määriteltyä oletusarvoa
- Valitse "Tallenna"
Käyttäjätunnus muodostuu automaattisesti, joten siirry seuraavaksi puhelimen asetusten määrittelyyn:
- ActiveSync-synkronointi Androidilla
- ActiveSync-synkronointi iPhonella
- ActiveSync-synkronointi Windows Phonella
Huom! Saman salasanan käyttäminen ValueFrameen kirjautumiseen ja synkronointiin ei ole suositeltavaa!
Ylläpitäjillä on mahdollisuus tehdä synkronointiasetukset myös toisen ValueFrame-käyttäjän puolesta. Useimmissa yrityksissä tämä on sovittu toimintamalli.
FAQ
Q: Voinko käyttää ActiveSynciä laitteellani?
A: ActiveSync toimii lähes kaikilla puhelimilla ja se määritellään puhelimeen Microsoft Exchange -tilinä.
Q: Tapahtumat eivät siirry puhelimesta ValueFrameen, vaikka siirtyvätkin toiseen suuntaan?
A: Tarkista että puhelimessasi on määritelty oikea kalenteri oletukseksi, ts. ettei tapahtumia luoda semmoiseen kalenteriin, mikä ei ole synkronoitu ValueFrameen.
Q: Käytän tällä hetkellä synkronointia SyncML:llä, voinko siirtyä käyttämään ActiveSync-synkronointia?
A: Kyllä voit. Kannattaa kuitenkin aluksi synkronoida puhelimestasi SyncML-synkronointi ajantasalle, poistaa vanha SyncML-synkronointisovellus ja tyhjentää puhelimen kalenteri. Näin ActiveSync-synkronointi aloitetaan puhtaalta pöydältä ja mahdollisten vikatilanteiden selvittäminen on helpompaa. Kahden eri synkronoinnin käyttämistä yhtäaikaa ei ole testattu, eikä tämä ole suositeltavaa.
Q: Synkronointi ei synkronoi vanhoja tapahtumiani?
A: Synkronointi on tarkoituksella rajoitettu synkronoimaan maksimissaan 1 vuoden vanhat tapahtumat. Lisäksi Android 4.03:lla on havaittu ongelma, että synkronointi ei toimi ensimmäisellä kerralla ellei synkronoitavaksi kohteeksi lisää kalenterin lisäksi myös sähköpostia. Sähköpostin voi poistaa synkronoitavista kohteista ensimmäisen onnistuneen synkronoinnin jälkeen.
Q: Haluan vaihtaa ActiveSync -synkronoinnin vanhasta puhelimesta uuteen puhelimeen. Miten toimin?
A: Nollaa synkronointi ValueFramesta ja syötä synkronointiasetukset uuteen puhelimeen yllä olevien ohjeiden mukaisesti. Synkronointi nollataan ValueFramesta omista henkilötiedoista kohdasta "ActiveSync", klikkaamalla "Nollaa synkronointi". Uuteen puhelimeen syötettävät tilin tiedot löytyvät myös ValueFramesta omista henkilötiedoista kohdasta "ActiveSync". Poista tarvittaessa tili vanhasta puhelimesta, esimerkiksi puhelimen siirtyessä uudelle käyttäjälle.
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback