Miten perustan uuden asiakkaan?


Uuden henkilön perustaminen tapahtuu valitsemalla Asiakkaat > Asiakkaat > Uusi asiakas.


Pakollisia täytettäviä kenttiä ovat: 

  • Asiakkaan nimi
  • Status
  • Hinnasto


Valitse lopuksi "Tallenna" ja uusi asiakas on luotu.


Mitä tarkoitetaan kontaktin asiakasliitoksilla?


Kontaktilla voi olla liitos useampaan yritykseen, ei vain yhteen. Kontaktilla voi myös olla erilaisia rooleja eri yrityksissä, jotka ValueFrameen on perustettu asiakkaiksi. Rooleja voidaan vapaasti ylläpitää ValueFramessa.


Esim. kontaktilla voi olla asiakasliitoksia seuraavasti:

  • Kontakti työskentelee yrityksessä A. Yritys A on kontaktin toimipiste.
  • Kontakti työskenteli aiemmin yrityksessä B. Kontaktin rooli kyseisessä yrityksessä on "Entinen työpaikka".
  • Kontakti istuu yrityksen C hallituksessa. Kontaktin rooli kyseisessä yrityksessä on "Hallituksen jäsen".


Miten toimin jos kontakti vaihtaa työpaikkaa?


Jos kontakti vaihtaa työpaikkaa ja kontaktin tiedot halutaan säilyttää ValueFramessa, voidaan muokata kontaktin asiakasliitoksia toimimalla seuraavasti:


  • Tehdään kontaktin asiakasliitoksissa uusi liitos kontaktin uuteen työpaikkaan, jos kyseinen yritys on luotuna asiakkaaksi ValueFrameen.
  • Poistetaan asiakasliitos vanhaan työpaikkaan.
  • Vaihtoehtoisesti voidaan hyödyntää kontaktin rooleja, ja merkitä rooliksi kyseisessä yrityksessä esim. "entinen työpaikka", jolloin myös vanha asiakasliitos säilyy.


Miten kontakti passivoidaan?


Kontakti passivoidaan kontaktin perustiedoista valitsemalla Asiakkaat > Kontaktit > Yrityksen nimi > Henkilön nimi > Perustiedot. Asettamalla ruksin kohtaan "Passiivinen" ja tallentamalla muutoksen, kontakti muuttuu passiiviseksi.

 


Miten yhdistän tupla-asiakkaat?


Mikäli huomataan, että asiakas löytyy ValueFramesta useampaan kertaan, voidaan nämä asiakkaat yhdistää "Etsi tuplia" -työkalulla. Voimaan kannattaa jättää se asiakas, jonka tiedot on parhaiten täytetty.


  1. Valitse Asiakkaat > Hae Asiakkaista
  2. Etsi asiakas jonka haluat jättää voimaan ja siirry asiakkaan tietoihin
  3. Valitse oikeasta sivuvalikosta "Etsi tuplia"
  4. Valitse verrattavat kentät, jonka mukaan tupla-asiakasta etsitään, esim. nimi tai y-tunnus. Mikäli kenttiä valitaan useampia, hakutulokseen nousee vain ne asiakkaat joilla nämä kaikki hakuehdot täyttyvät
  5. Mikäli tupla-asiakas löytyy, varmista että asiakas on valittu ruksilla ja valitse alhaalta "Yhdistä".


Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.