Käyttäjätietojen hallinta
Ylläpitäjän vastuulla on huolehtia, että järjestelmään luoduilla käyttäjillä on riittävät, muttei liian suuret oikeudet järjestelmän tietoihin. Jos käyttäjä poistuu yrityksen palveluksesta, tulee käyttäjätunnus passivoida ylläpitäjän toimesta.
- Käyttäjien luominen
- Huom! Käyttäjälle tulee määrittää työsuhteen alkupäivä, omakustannushinta sekä päivittäinen työaika
- Käyttäjien passivointi
- Tunnuksen voi lukita myös salasana –välilehdeltä, mikäli henkilö halutaan raportoinnin vuoksi pitää aktiivisena
- Passivoinnin yhteydessä voi valita mitkä henkilötiedoista poistetaan kokonaan
- Salasanan vaihtaminen ja lukitus
- Lukkiutuneen käyttäjätunnuksen avaaminen
- Käyttäjien liittäminen käyttöoikeusryhmiin
Viitetietojen ylläpito
Valintalistojen arvojen ylläpito (esim. asiakkaan statukset)
- Työntekijöiden työaikoihin ja omakustannehintoihin liittyvien tietojen ylläpito
- Oman yhtiön tiedot, esimerkiksi osoitteet, pankkiyhteystiedot, viivästyskorko
- Jos ValueFrame on integroitu muihin järjestelmiin (laskutus, palkanlaskenta jne), tuotekoodien, tilien ja palkkalajien maksuehtojen yms. ylläpidosta vastaaminen. Nämä on yleensä perustettava kaikkiin järjestelmiin erikseen.
Kerran vuodessa
- Kannattaa varmistaa, että käyttäjätunnukset ovat ajan tasalla. Tarpeettomasti auki jääneet tunnukset nostavat sekä kuukausittaista veloitusmaksua sekä ovat tietoturvariski.
- Onko ALV-kantoihin tullut muutoksia, onko muita perustietoja syytä päivittää (matkalaskun kululajit yms.)
- Hinnaston päivitys
- Lisätä vuoden vaihtuessa tarvittavat päivärahat, kilometrikorvaukset, tilikaudet, lasku- ja projektinumerosarjat sekä raportoinnin oletusaikaväli
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback