Uusi tarjous


Uusi tarjous luodaan kohdasta Tarjoukset > Uusi tarjous. Uuden tarjouksen voi myös lisätä asiakkaan perustietojen kautta.


  • Status: Valitse valikosta tarjouksen tila. Tarjouksen statuksen mukaan voidaan määritellä pakolliset päivämääräkentät.
  • Tarjous avattu: Päivämäärä, jolloin tarjousta on aloitettu tekemään.
  • Tarjouksen seuraava yhteydenotto: Päivämäärä, jolloin seuraava yhteydenotto tapahtuu. Tästä muodostuu automaattisesti kalenteritapahtuma.
  • Nimi: Tarjouksen nimi. "Kuvaus" -kenttään voi kirjoittaa tarvittessa laajenmman selityksen esim. tarjouksen sisällöstä.
  • Asiakas: Tarjousta koskeva asiakas. Mikäli asiakas on uusi eikä tietoja löydy, asiakkaan voi perustaa valitsemalla rivin oikeasta reunasta "Lisää uusi asiakas".
  • Vastuuhenkilö: Oletuksena vastuuhenkilö on se, joka tarjousta tekee. Vaihda tarvittessa vastuuhenkilö.
  • Liiketoiminta-alue: Valitse alasvetovalikosta oikea liiketoiminta-alue.


Paina lopuksi "Tallenna".


Tarjousrivit


"Tarjousrivit" -välilehdelle tallennetaan tarjoukseen sisältyvät tuotteet tai palvelut. Valitse soveltuvat tuotteet alasvetovalikosta ja merkitse kunkin tuotteen osalta tarjottu kappalemäärä. Tarvittaessa voit myös muuttaa tarjotun tuotteen hinnan. Huom! Tarjousrivit on määritelty Tuoterekisteriin. Mikäli tarjousrivejä täytyy lisätä, on ne ensin lisättävä tuoterekisteriin.


Dokumentit


Tarjouksen "Dokumentit" -välilehdellä voit liittää tarjoukseen dokumentteja kuten muistioita, tarjousasiakirjoja tms. Voit nimetä dokumentin vapaasti ja antaa sille tarkemman kuvauksen "Selite" -kentässä. Lisätyistä dokumenteista näkyy nimi, selite, lisäyspäivämäärä ja lisääjä. Dokumentin avaaminen tapahtuu sen nimeä napsauttamalla.


Tapahtumat


"Tapahtumat" -välilehdellä voit tarkastella tarjoukselle tallennettuja tapahtumia.




Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.