- Yleisimmät virheilmoitukset laskujen siirrossa
- Yleisimmät virheilmoitukset tuntien siirrossa
- Yleisimmät virheilmoitukset matkalaskujen siirrossa
ValueFrame siirtää laskuja, matkalaskuja, tuotteita yms. Netvisoriin lähtökohtaisesti 10min välein, jolloin siirron yhteydessä tarkistetaan myös mahdolliset virheet, joista lähetetään joka tarkistuskerralla viesti määritettyyn sähköpostiosoitteeseen järjestelmän pääkäyttäjälle. Tästä syystä virhetilanteissa on suotavaa tehdä sähköpostiin oma kansio näille virheviesteille, jotta sähköposti ei tukkeudu eivätkä normaalit viestit häviä virheviestien sekaan.
Yleisimmät virheilmoitukset laskujen siirrossa
Error: TECHNICAL_ERROR :: Virhe käsiteltäessä aineistoa:. Virhetunniste: xxx
Tämä virheilmoitus viittaa yleensä siihen, että laskulla on jossakin kentässä liian paljon merkkejä. Jotta pääset muokkaamaan laskua ValueFramessa, pura ensin laskun lukitukset, eli valitse Laskutus > Laskuluettelo, etsi haluttu lasku ja valitse laskun toimintovalikosta "Pura laskun lukituksia" ja aseta valinnat kaikkiin kolmeen kohtaan. Tämän jälkeen valitse laskun toimintovalikosta "Muokkaa laskua", tarkasta missä kentässä on merkkejä yli sallitun maksimimerkkimäärän ja lyhennä kentän tekstiä.
Huomioithan, että merkkimäärään lasketaan myös välilyönnit ja rivinvaihdot. Esimerkkejä kenttien sallituista maksimimerkkimääristä:
- Sopimusnumero: 35 merkkiä
- Katuosoite: 80 merkkiä
- Lisäteksti: 500 merkkiä
- Tuotteen nimi: 50 merkkiä
Muutosten jälkeen laskun voi siirtää uudestaan Netvisoriin.
Error: PERIOD_LOCK :: Ei voi tallentaa laskua lukitulle kaudelle
Tämä virheilmoitus tarkoittaa sitä, että laskua yritetään siirtää Netvisoriin lukitulle aikavälille, eli laskun päivä on Netvisorin puolella lukitulla kaudella. Tämän ongelman voi kiertää muuttamalla laskun päivää ValueFramen puolella tai avaamalla kauden Netvisorista uudelleen.
Mikäli haluat tehdä muutoksia ValueFramen puolella, pura ensin laskun lukitukset, eli valitse Laskutus > Laskuluettelo, etsi haluttu lasku ja valitse laskun toimintovalikosta "Pura laskun lukituksia" ja aseta valinnat kaikkiin kolmeen kohtaan. Tämän jälkeen valitse laskun toimintovalikosta "Muokkaa laskua" ja tee laskulle tarvittavat muutokset.
Muutosten jälkeen laskun voi siirtää uudestaan Netvisoriin. Laskua ei tarvitse lähettää uudestaan asiakkaalle, joten laskun toimintovalikosta voidaan valita "Estä laskun lähetys verkkolaskupalveluun".
Kauden avaamiseen löytyy ohjeistus Netvisorin help-sivustolta.
Error: INVALID_DATA :: Tiedon muoto virheellinen:. Product not found: "x"
Virheeseen jääneiden laskujen laskuriveille on merkitty tuotekoodiksi "x", joka ei täsmää Netvisorin ja ValueFramen välillä. Tuotekoodien tulisi olla vastaavat molemmissa järjestelmissä, jotta siirto ei jää virheeseen.
Tämän saa korjattua joko lisäämällä tämän tuotekoodin Netvisorin puolelle tai lisäämällä Netvisoria vastaavan tuotekoodin ValueFramen tuoterekisteriin sekä laskulle.
ValueFramessa tuotekoodeja hallinnoidaan tuoterekisterin kautta, Hinnasto > Hinnaston ylläpito > Tuoterekisteri. Laskulle tuotekoodin voi korjata laskuluettelon kautta, Laskutus > Laskuluettelo. Etsi haluttu lasku ja vapauta lasku valitsemalla laskurivin toimintovalikosta "Pura laskun lukituksia" ja aseta valinnat kaikkiin kolmeen kohtaan (reskontrasiirtomerkintä, laskutussiirtomerkintä ja verkkolasku). Nyt voit valita toimintovalikosta "Muokkaa laskua" ja korjata tuotekoodin oikeaksi, jonka jälkeen laskun voi siirtää uudelleen Netvisoriin. Mikäli laskua ei tarvitse lähettää enää verkkolaskupalveluun, valitse laskurivin toimintovalikosta "Estä laskun lähetys verkkolaskupalveluun".
Huom! Tuotekoodi on pakollinen tieto Netvisorin puolella, joten tyhjää tuotekoodia ei ole mahdollista käyttää.
Error: REQUEST_NOT_UNIQUE :: Integraatiopyyntö ei ole yksilöllinen. Samalla transaktiotunnisteella löytyy jo pyyntö
Virheilmoitus viittaa siihen, että siirtopyyntö on tehty kahdesti samaan aikaan (esim. on klikattu kahdesti siirtopainiketta). Tämä virheilmoitus ei aiheuta toimenpiteitä, mutta on kuitenkin hyvä tarkistaa onko laskuja tai tapahtumia siirtynyt ValueFramesta Netvisoriin.
Error: DUPLICATE_DATA :: Päällekkäistä dataa. Annetulla numerolla löytyy jo lasku/tilaus
Virheilmoituksen perusteella Netvisorin puolelta löytyy jo lasku tällä samalla numerolla. Tarkista täsmäävätkö näiden laskujen tiedot järjestelmien välillä. Mikäli laskut ovat eri laskuja, on Netvisorissa oleva lasku luultavasti lisätty sinne suoraan ilman laskunumerosarjan vaihtamista, jonka vuoksi on syntynyt päällekkäinen laskunumero ValueFramen laskun kanssa.
Vastaavissa tilanteissa asiakkaamme ovat usein tehneet muutoksia Netvisorin puolella sieltä löytyviin laskuihin, jotta nämä virheeseen jääneet laskut on saatu siirrettyä ValueFramesta Netvisoriin. Suosittelemme joko tekemään kaikki laskut jatkossa ValueFramessa tai käyttämään Netvisorissa ja ValueFramessa omia laskunumerosarjoja.
Error: AUTHENTICATION_FAILED :: Yritystä ei löydy tai siihen ei ole oikeutta
Virheilmoitus viittaa siihen, että ValueFramen ja Netvisorin puolella on eroavat tiedot integraatiosta. Netvisorin puolelta tulisi löytyä yrityksenne yksilöllinen siirtoavain sekä integraatiokäyttäjän tunniste, joiden avulla tämä integraatio mahdollistetaan ValueFramen ja Netvisorin välille.
Mikäli Netvisorin integraatiotiedot ovat lähiaikoina muuttuneet, tarkemmat ohjeet löytyvät Netvisorin help-sivustolta.
Error: INVALID_DATA_SIZE :: Sanomassa olleen kentän pituus liian pitkä, aineistoa ei voitu käsitellä. Myyntilaskun sopimustunnus on liian pitkä, maksimipituus: 35
Virheilmoituksen perusteella laskulla oleva "Viitteenne" -kentän teksti on ylittänyt sallitun 35 merkin maksimipituuden. Tekstiä voi käydä muokkaamassa projektin perustiedoissa "Laskutustiedot" -välilehdellä, kyseessä on "Asiakkaan laskuviite" -kenttä.
Yleisimmät virheilmoitukset tuntien siirrossa
Error: INVALID_DATA :: Tiedon muoto virheellinen:. Palkansaajaa ei loydy annetulla kohdistustiedolla
Virheilmoitus kertoo, että henkilön tiedoissa on puutteita, jolloin tiedot eivät täsmää Netvisorin kanssa tai ne puuttuvat ValueFramesta kokonaan eikä esim. tuntikirjausta voida kohdistaa oikealle henkilölle. Yleisin puutteellinen tieto on henkilön puuttuva henkilötunnus, jonka voi lisätä ValueFramessa henkilön tiedoissa, Henkilön perustiedot > Luottamukselliset tiedot.
Error: INVALID_DATA :: Tiedon muoto virheellinen:. Laskentakohde ei saa olla tyhjä
Virheilmoitus tulee yleensä tuntikirjauksen siirron yhteydessä, jolloin työtekijän tiedoista puuttuu kustannuspaikka. Lisää kustannuspaikka työntekijän tiedoissa "Työsuhdetiedot" -välilehdellä.
Error: SERVICE_ACCESS_ERROR :: Palveluvirhe. Palkansaajalla ei ole resurssienhallinta käytössä
Virheilmoitus kertoo, että Netvisorin puolelta ei ole aktivoitu työaikatoimintoa. Aktivointi onnistuu Netvisorissa palkansaajan perustiedoissa Asetukset-kohdassa asettamalla ruksin "Resurssienhallinta" -kenttään.
Yleisimmät virheilmoitukset matkalaskujen siirrossa
Error: TECHNICAL_ERROR :: Virhe käsiteltäessä aineistoa:. Virhetunniste: xxx
Virheilmoituksessa ei kerrota tarkemmin mistä virhetilanne johtuu, mutta yksi yleisimmistä tilanteista on seuraava:
Työntekijältä puuttuu työntekijänumero, jonka vuoksi matkalaskuja ei voida kohdistaa Netvisorin puolella oikean henkilön taakse. Puuttuvan työntekijänumeron voi lisätä ValueFramessa henkilön tiedoissa, Henkilön perustiedot > Luottamukselliset tiedot. Poista matkalaskulta siirtomerkintä ja siirrä matkalasku uudestaan Netvisoriin.
Error: INVALID_DATA :: Tiedon muoto virheellinen:. Palkansaajaa ei loydy annetulla kohdistustiedolla
Virheilmoitus kertoo, että henkilön tiedoissa on puutteita, jolloin tiedot eivät täsmää Netvisorin kanssa tai ne puuttuvat ValueFramesta kokonaan eikä esim. matkalaskua voida kohdistaa oikealle henkilölle. Yleisin puutteellinen tieto on henkilön puuttuva henkilötunnus, jonka voi lisätä ValueFramessa henkilön tiedoissa, Henkilön perustiedot > Luottamukselliset tiedot.
Error: INVALID_DATA :: Tiedon muoto virheellinen:. Laskentakohde ei saa olla tyhjä
Virheilmoitus tulee yleensä matkalaskun siirron yhteydessä, jolloin työntekijän tiedoista puuttuu ValueFramessa kustannuspaikka. Lisää kustannuspaikka työntekijän tiedoissa "Työsuhdetiedot" -välilehdellä.
Error: SERVICE_ACCESS_ERROR :: Palveluvirhe. Palkansaajalla ei ole resurssienhallinta käytössä
Virheilmoitus kertoo, että Netvisorin puolelta ei ole aktivoitu matkalaskutoimintoa. Aktivointi onnistuu Netvisorissa palkansaajan perustiedoissa Asetukset-kohdassa asettamalla ruksin "Resurssienhallinta" -kenttään. Tarkemmat ohjeet palkansaajan resurssienhallinnan kytkemiseen Netvisorissa löytyy Netvisorin help-sivustolta.
Error: INVALID_DATA :: Tiedon muoto virheellinen:. Could Not convert element 'UnitPrice' value '' to System.Decimal
Virheilmoitus esiintyy yleensä tilanteessa, jossa matkalaskulle on valittu ajoneuvoksi "Oma auto" ja kilometrit -kentässä on arvona "0". Mikäli kilometrikorvausta ei ole tarkoitus maksaa työntekijälle, tulee ajoneuvoksi valita "Ei kilometrikorvausta".
Error: INVALID_DATA :: Tiedon muoto virheellinen:. Tuntematon matkustusmuoto
Virheilmoitus kertoo, että matkalaskulle on valittu ajoneuvoksi valinta, jolle ei ole lisätty Netvisor siirtoon tarvittavaa tunnistetta. Ole tähän virheilmoitukseen liittyen yhteydessä ValueFramen tukeen, joka voi tehdä tarvittavat muutokset Netvisoriin siirrettäviin ajoneuvoihin liittyen. Vaihtoehtoisesti voit korjata matkalaskulle toisen ajoneuvon.
Error: INVALID_DATA :: Tiedon muoto virheellinen:. Could Not convert element 'PassengerAmount' value '' to System.Decimal
Virheilmoitus esiintyy yleensä tilanteessa, jossa matkalaskun "Kyydissä" -kenttään ei ole syötetty mitään arvoa. Kentässä tulisi olla arvona "0", mikäli kyydissä ei ole ollut matkustajia.
Error: INVALID_DATA :: Tiedon muoto virheellinen:. Palkkalajia ei löydy annetulla kohdistustiedolla
Virheilmoitus tulee yleensä tilanteessa, jossa ValueFrameen lisätyiltä palkkalajeilta puuttuu Netvisorin tunnistenumerot. Tunnistenumerot tulee lisätä Netvisoriin mikäli ne puuttuvat ja ValueFrameen ne tulee lisätä palkkalajien valikossa Ylläpito > Projektinhallinta > Palkkalajit ja kenttään "Kirjanpitotunniste". Numeroiden tulee täsmätä molemmissa järjestelmissä.
Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei
Send feedback