Tunnus lukittu: Tunnuksen avaus virheellisten kirjautumisten jälkeen

Käyttäjätunnus lukittuu automaattisesti 5 peräkkäisen virheellisen kirjautumisen jälkeen. Yrityksen pääkäyttäjä voi avata lukittuneen tunnuksen. Se avataan kyseisen käyttäjän henkilötiedoista kohdasta "Salasana" klikkaamalla "Avaa käyttäjätunnus".


Mikäli yrityksellänne on käytössä SSO-kirjautuminen, voi tunnus lukittua myös SSO-virheen vuoksi. Tällöinkin tunnus avataan edellä kuvatulla tavalla.


Salasana unohtunut: Miten vaihdan käyttäjän salasanan?


Pääkäyttäjä pääsee vaihtamaan käyttäjän salasanan käyttäjän tiedoissa "Salasana" -välilehdeltä. Pääkäyttäjä voi vaihtaa salasanan suoraan, ilman että vanhaa tarvitsee antaa. Käyttäjää tulee ohjeistaa vaihtamaan salasana heti seuraavan sisäänkirjautumisen yhteydessä omien henkilötietojensa alta. 

Hyvän salasanan ominaisuudet:

  • Pituus: vähintään 8 merkkiä
  • Sisältää:
    • Isoja ja pieniä kirjaimia
    • Numeroita
    • Erikoismerkkejä

Huom! Tietoturvasyistä tukipalvelu ei vaihda käyttäjien salasanoja kuin välttämättömissä tilanteissa.





Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.