Hakuehdot

Klikkaamalla kontaktihaussa "Tarkennettu haku", saadaan auki hakuehdot, jotka näytetään kolmella välilehdellä:

  • Perustiedot: mm. asiakkaan status, asiakasvastaava, omat kontaktit, yhtiö, kontaktin perustamis- ja muokkauspäivämäärä
  • Luokitukset: mm. asiakkaan asiakasluokka, kontaktin rooli, luokka
  • Sijainti: asiakkaan osoitetiedot

Kaikki alasvetovalikot ovat monivalintoja, eli hakuehdoissa voi valita yhden tai useamman vaihtoehdon. Huom! Haku suoritetaan aina automaattisesti käyttäjän tekemien valintojen mukaan.

Kirjoittamalla hakusanan voi hakea seuraavista kontaktin tiedoista:

  • ID numero
  • Nimi
  • Asema
  • Puhelin
  • Matkapuhelin
  • Sähköpostiosoite
  • Sähköpostiosoite2
  • Skypenimi
  • Asiakkaan nimi


Hakutulos

Hakutuloksista on mahdollista määrittää itse mitä kontaktin tietoja hakuriveillä halutaan näyttää. Valittavat tiedot on jaettu eri kategorioihin. Valinnalla "Tallenna näytettävät tiedot" käyttäjä voi tallentaa omat oletuksena näytettävät hakutulokset omaan selaimeen. Valitsemalla "Palauta näytettävät tiedot" käyttäjä voi palauttaa järjestelmän oletusvalinnat.

Lisäksi pääkäyttäjä voi tallentaa yhtiökohtaiset oletushakuasetukset.

Hakurivit ja viimeksi käytetyt kontaktit

Kontaktihaussa järjestelmä näyttää oletuksena listalla kymmenen käyttäjän itse viimeksi käyttämää kontaktia. Lista perustuu käyttäjän tekemiin kalenterimerkintöihin, tarjouksiin sekä sähköposteihin sähköposti-integraation ollessa käytössä.

Hakutuloksen otsikkotasolta on mahdollista lajitella kontaktit haluamaansa järjestykseen. Järjestelmän viimeksi käytetyt -listalla kontaktit listataan siinä järjetyksessä minkä tietoja on eniten päivitetty / käytetty. Muutoin kaikissa hauissa kontaktit näytetään oletuksena aakkosittain, mutta tiedot voi ryhmitellä myös uusimmasta vanhimpaan lisäyksen mukaan, uusimmasta vanhimpaan muokkaustietojen mukaan tai asiakkaan nimen mukaan.

Mikäli kontaktille on merkitty markkinointi- tai sähköpostimarkkinointikielto, näytetään puhelin ja/tai sähköposti punaisella. Viemällä hiiren kuvakkeiden päälle, aukeaa tarkempi selite tietosisällöstä. Lisäksi kontaktit on mahdollista lisätä omiin kontakteihin ja synkronoida yhteystiedot matkapuhelimeen.

Lisäksi haetut kontaktitiedot voi siirtää Exceliin. Excelissä tiedot näytetään jokainen omassa sarakkeessa, joten tietoja on mahdollista jatkokäsitellä.

Jokaisen rivin lopusta voi avata toimintovalikon josta on mahdollista:

  • Lisätä kontaktille tarjouksia ja projekteja
  • Liitää kontakti luokkaan tai lisätä muistioita
  • Avata kontaktin asiakkaan www-sivut ja näyttää sijainti kartalla
  • Hakea kontaktin tietoja Googlesta, LinkedInistä, Facebookista, Twitteristä


Kuvaajat

Kontaktihaussa hakutulokset esitetään myös graafisesti. Oletuksena piirakkadiagrammissa näytetään kontaktit roolien mukaan eriteltynä, mutta kuvaajan voi avata myös:

  • Asiakkaan statuksittain
  • Asiakastyypeittäin
  • Kontaktin arvonimittäin

Kuvaaja muodostetaan aina kontaktien hakutuloksen mukaan.


Käyttöoikeudet

Kontaktihaussa tarkistetaan seuraavat ValueFramen käyttöoikeudet:

  • Haku - asiakasvastaava: hakutuloksissa näytetään vain ne kontaktit jotka on liitetty asiakkaille joiden vastuuhenkilönä käyttäjä on
  • Haku - oma yhtiö: hakutuloksissa näytetään vain ne kontaktit joiden asiakas kuuluu samalle yhtiölle kuin käyttäjä
  • Haku - kaikki yhtiöt: hakutuloksissa näytetään kaikki kontaktit jotka hakuvalinnoilla löytyy
  • Excel-siirto: hakutuloksen voi siirtää exceliin tietojen jatkokäsittelyä varten
  • Massapoistaminen: oikeus käyttää kontaktien massapoistamistyökalua



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.