Kalenteritapahtumalajien avulla voidaan erotella eri tyyppiset merkinnät värikoodeilla kalenterinäkymässä. Jokaiselle tapahtumalajille voidaan määritellä myös oletuskesto sekä järjestys valikossa. Näiden avulla voidaan myös seurata mm. myynnin aktiviteettien määrää.


Tyypillisiä tapahtumalajeja ovat myynnin aktiviteetit (ensimmäinen puhelu, ensimmäinen tapaaminen, seurantapuhelut, tarjous jne.) sekä muut sisäiset tapahtumalajit (toimistopalaveri, projektitehtävä jne.)


Kalenteritapahtumalajeja voidaan ylläpitää valitsemalla Ylläpito > Kalenteri > Tapahtumalajit.


  • Väri: Värin avulla voidaan erotella eri tyyppiset tapahtumat kalenterinäkymässä. Tyypillisesti tärkeät tapahtumat merkitään kirkkailla huomiota herättävillä väreillä.
  • Kuitattava tapahtuma: Tapahtumalajin voi oletuksena merkitä kuitattavaksi tapahtumaksi. Tälle tapahtumalajille kirjatut kalenteritapahtumat tulevat siis oletuksena kuitattavaksi ja näkyvät henkilön etusivulla kunnes ne kuitatataan suoritetuiksi. Kuitattava-tiedon voi määrittää myös kalenterintapahtumakohtaisesti.
  • Näkyy puhelinluettelossa: Jos kalenteritapahtumalajille on määritelty "Näkyy puhelinluettelossa", siirtyy tieto myös ValueFramen puhelinluetteloon. Puhelinluettelossa näytetään ko. ajanhetkellä henkilön kohdalla esim. Asiakaskäynti –> 12.00. Tyypillisesti tämä kannattaa määrittää niille tapahtumalajeille joilloin henkilö ei ole toimistolla.
  • Kesto: Jokaiselle kalenteritapahtumalajille voi määrittää oletuskeston. Tyypillisesti tämä kannattaa määrittää lyhyille tapahtumille, esim. puheluille, jolloin se nopeuttaa kalenteritapahtuman lisäämistä.
  • Järjestys: Kalenteritapahtumien järjestys kannattaa suunnitella siten, että samantyyppiset tapahtumalajit ovat peräkkäin. Tyypillisesti myynnin tapahtumat listataan alkuun loogisessa järjestyksessä ja muut sisäiset tapahtumalajit näiden perään.



 



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.