Projektin kopiointi


Tehokas tapa projektin ja sen osaprojektien perustamiseen on käyttää "Projektin kopiointi" - toimintoa. Ennen projektin kopiointia tulee olla valmiina:


  • Asiakas, jolle projekti luodaan kopioimalla
  • Asiakkaalla on mielellään valittuna oikea hinnasto
  • Kyseisen asiakkaan yhteyshenkilö on perustettu kontaktina (suositeltavaa)


Valitsemalla Projektit > Projektin kopiointi valitaan malliprojekti, jota lähdetään kopioimaan uudeksi. Tässä esimerkissä kopioidaan asiakkaan Suunnittelu Oy projekti ja sen osaprojektit asiakkaalle Defendum Oy.


Syötä ensin muutama merkki kopioitavan projektin nimestä tai projektinumerosta.



Valitsemalla "Hae", ohjelma avaa projektin kopiointinäkymän. Sen yläosassa annetaan uudelle projektille perustiedot:



  • Projektin nimeen kirjoitetaan uuden projektin nimi
  • Valintalistalta valitaan oikea asiakas ja tilaaja
  • Vastuuhenkilöksi ohjelma ehdottaa kopiointia tekevää henkilöä
  • Alkamis- ja päättymispäivä sekä projektin omistava yhtiö sekä status periytyvät lähdetoimeksiannolta ja ne voi muuttaa kopiointivaiheessa


Käyttäjä voi valita mitkä lähdeprojektin osaprojektit kopioidaan uudelle projektille. Tässä esimerkissä kopioidaan sekä käyttöönoton sekä ylläpidon osaprojektit.



Kullekin luotavalle osaprojektille voidaan kopioida resursointi (eli henkilöstön arvioidut työmäärät palvelulle) sekä sallitut työlajit ja palkkalajit. Lisäksi voidaan kopioida myös yksittäiset tehtävät, esimerkiksi uuden käyttöönoton tehtävät.



Uuden osaprojektin lisääminen


Projektin kopioinnin jälkeen käyttäjä ohjataan projektin tietoihin, jossa uusi osaprojekti voidaan lisätä joko klikkaamalla "Yhteenveto"-välilehdellä "Uusi osaprojekti" tai klikkaamalla "Koontinäkymä" -välilehdellä "Lisää uusi osaprojekti".




Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.