Joukkosähköpostia voidaan hyödyntää markkinoinnissa tai asiakaspalveluun liittyvässä tiedottamisessa. Asiakkaalle tai kontaktille voidaan tarvittaessa määrittää sähköpostimarkkinointikielto.


Joukkosähköpostin aktivointi


Joukkosähköpostien lähetysosoite on vahvistettava ennen palvelun käyttöönottoa. Kaikki joukkosähköpostit lähetetään aina yhdestä osoitteesta. Tämän vuoksi suosittelemme käyttämään yrityksen yleistä info-osoitetta henkilökohtaisen sähköpostiosoitteen sijaan.


Siirry toimintoon valitsemalla Myynti - Joukkosähköposti. Ensimmäisellä kerralla ValueFrame avaa lomakkeen, jossa annetaan lähetyksessä käytettävä sähköpostiosoite ja lähettäjän nimi.


Annettuun osoitteeseen lähetetään vahvistusviesti. Tämän jälkeen toiminto on käytettävissä.


Asiakkaiden ja kontaktien haku


  • Hakutavan valinta: Valitaan tehdäänkö haku asiakkaista vai kontakteista.

  • Kontaktit mukaan: Voidaan rajata haetaanko myös luokkaan liitetyt sekä yhteyshenkilöt.

  • Asiakasstatus: Valinta on oletuksena tyhjä ja tällöin järjestelmä hakee kaikki muut paitsi "Asiakassuhde päättynyt" -statuksella olevat asiakkaat.
    • Päättäneet asiakkaat tulevat listalle vain mikäli haetaan erikseen asiakasstatuksella "Asiakassuhde päättynyt".
    • Passiivisia kontakteja ei tuoda hakutulokseen. Huom! Asiakkaan statuksen vaihtaminen päättyneeksi ei passivoi automaattisesti sen kontakteja, kontaktit tulee passivoida tarvittaessa erikseen.

  • Tarjouksen status: Voidaan hakea esimerkiksi kaikki ne asiakkaat, joilla on potentiaalinen tarjous.

  • Asiakasvastaava: Voidaan hakea asiakkaat asiakasvastaavan/varahenkilön perusteella tai hakea kontaktit ensisijaisen asiakasvastaavan perusteella

  • Valitsemalla ylhäältä "Hae", saadaan lista asiakkaista, joista voidaan vielä valita kenet liitetään luokkaan.



Joukkosähköpostin tarkennettu haku toimii vastaavasti kuin luokittelutyökalussa.


Lähettäjän sähköpostin nimi, ulospäin näkyvä sähköpostiosoite ja sähköpostin allekirjoitus määritellään omissa henkilötiedoissa valitsemalla Henkilöstö > Omat henkilötiedot > Perustiedot kohdassa "Joukkosähköpostin asetukset".


  • Valitse asiakkaat / kontaktit jotka haluat mukaan joukkosähköpostilistalle
    Näet samalla kontaktin sähköpostisoitteen ja sen mahdollisen puuttumisen.

  • Asiakkaalle ja kontaktille jää merkintä lähetetystä sähköpostista "Yhteenveto" -välilehden Joukkosähköpostit-osioon.

  • Postit lähtevät viiveellä asiakkaille johtuen ajastetusta lähetyksestä. Postien lähettämistä voi seurata Lähetetyt viestit -raportilla. Virheellisenä takaisin tulevat postit näkyvät pääsivulla.

  • Mikäli halutaan estää sähköpostin lähettäminen joukkosähköpostilla kontaktille, tulee kontaktin perustiedoissa asettaa ruksi kohtaan "Sähköposti markkinointikielto".

  • Voit lähettää sähköpostit valitsemalla "Lähetä sähköposti".



Viestin lähetys


  • Syötä viestin aihe ja sisältö.

  • Lisää tarvittaessa liitetiedostot hakemalla tiedosto omalta kovalevyltä klikkaamalla "Selaa". Tämän jälkeen paina "Liitä".

  • Voit vielä tarvittaessa lisätä kontakteja vastaanottajalistalle erillisen haun kautta. Järjestelmä myös ilmoittaa kontaktit joilta puuttuu sähköpostiosoite.

  • Klikkaa lopuksi "Lähetä".

  • Huom! Kukin joukkosähköpostin vastaanottaja näkee vastaanotetusta joukkosähköpostista vain oman sähköpostiosoitteensa. Vastaanottajat eivät näe joukkosähköpostin lähetyslistaa.



 



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.