ValueFramen ja Netvisorin välinen myyntilaskujen siirto uudistuu seuraavassa julkaisussa 11.8.2020.


Uudistuksen myötä myyntilaskujen siirto muuttuu reaaliaikaiseksi ja näin ollen onnistuneesti siirtyneet laskut näkyvät Netvisorissa heti siirron jälkeen ilman viivettä.


Lisäksi mahdollisten virhetilanteiden käsittely parantuu ja virheeseen jääneet laskut sekä niissä olevat virheet näytetään käyttäjälle jo siirron yhteydessä. Virheeseen jääneiden laskujen tiedot voi korjata ValueFramessa heti ja siirtää laskut tämän jälkeen uudelleen. Aiemmassa versiossa virheilmoitukset lähetettin sähköpostilla viiveellä ja laskujen lukitus tuli purkaa erikseen ennen tietojen korjaamista.


Myyntilaskujen siirto


Laskut siirretään Netvisoriin laskuluettelon kautta kuten aiemmin.


Kun valitut laskut on klikattu siirrettäväksi Netvisoriin, ValueFrame tarkistaa ensimmäiseksi valittujen laskujen tiedot. Tästä avataan käyttäjälle näkymä, jossa näytetään tarkistuksen eteneminen. Siirto saattaa kestää aiempaa pidempään - odota tarkistus loppuun sulkematta ikkunaa.



Tietojen tarkistamisen jälkeen ValueFrame siirtää Netvisoriin kaikki virheettömät laskut ja ne näkyvät Netvisorissa välittömästi ilman aikaviivettä.


Mikäli laskuaineistolla havaitaan puutteellisia tietoja tai Netvisorin rajapinta palauttaa siirrossa virheen näytetään nämä käyttäjälle. Klikkaamalla i-kuvaketta saadaan auki tarkempi kuvaus virheen syystä. Virheeseen jääneet laskut eivät ole siirtyneet Netvisoriin, vaan niiden tiedot tulee päivittää ValueFrameen ja siirtää uudelleen.



Tyypillisimmät ValueFramen havaitsemat virheet ovat:


  • Laskuriville on syötetty tuotekoodi, joka puuttuu ValueFramen ja/tai Netvisorin tuoterekisteristä
  • Laskuriville on syötetty kirjanpitotili, joka puuttuu Netvisorin tililuettelosta
  • Lasku on päivätty Netvisorin suljetulle kaudelle
  • Lasku löytyy jo Netvisorista ja se yritetään siirtää uudelleen tuplalaskuna
  • Asiakkaalle on annettu virheellinen operaattoritunnus
  • Laskun siirron yhteydessä yritetään siirtää Netvisoriin uutta asiakasta, joka sieltä jo löytyy
  • Siirtoon on valittu usean eri yhtiön laskuja
  • Valitulta yhtiöltä puuttuu rajapintatunnukset tai ne ovat virheelliset


Netvisorin rajapinnan palauttama virheilmoitus näytetään aina INVALID_DATA tunnisteella.


 



Oliko tästä vastauksesta apua? Kyllä Ei

Send feedback
Pahoittelut, että emme voineet auttaa. Anna palautetta, jotta voimme parantaa tätä artikkelia.